Wednesday 16 January 2013

First Time Drive beb !

Assalamualaikum,
tarikh ni merupakan sejarah buat aku ! ''15/Jan/2013'' ~ first time nak drive nih! excited gile . ni nak start cite ni .. ehem2

lepas kursus kpp dalam bulan 12 ritu , sy cuti cuti Malaysia selama 2weeks . Lepas cuti terus balik klg sebab nak amik comp test. dlm mase 2weeks tu , buku undang2 tu nak pegang?hmm harammm!... last last besok nak test , mlm tu lah baru terhegeh hegeh nak bukak buku . tapi saya bernasib baik sebab lulus pada hari pertama datang . 47/50 . terkejot rimau ! aummm .. tapi kwn ak dapat 48/50 ! satu careless dekat bace no. plat kete plak! . klo tak da same markah daa . takpe la.. janji lulus! yeay~ * balik tu senyum sampai ke telinga * haha poyo je~

lepas dapat L , start blaja bwk moto kt litar . woahh~ hari pertama bawak moto . gementar still tak boleh hilang . first day , ramai kaum hawa .. ahhh lega! bawak moto pon enjoy . tapi sampai kat
TITI !! gile cuak ! pusingan mula mula memang susah nak lepas , asyik jatoh jer .. * tu lahh asyik gelak kan orang lain je bile jatoh titi ..kan kena batang hidung sendiri* erk ! tapi last pusingan dapat jugak lepas ! sepatutnya dalam 7 saat ~ ak tau la bape saat . tak sempat nak kira dalam takot takot tu . not bad la bawak motor . weng weng je lah .

MAIN POINT !  so todayyy is my first day driving a car ! excited sangat sangat kay !pagi - pagi mandi awal , solat , sarapan ! penat tunggu akak tu kol 8 sampai 9 , rupe rupenya pukol 10 baru dia amik ~ takpe lah benda baru nak blaja ni . kay ! dapat cikgu namanya ZAKARIA ! Pak cik Zakaria ~ tapi panggil pak cik je . Cite pasal pak cik ni memang best la . eh lupe nak cite !* pak cik ni haji dan ada janggut putih ! * hewhew ~ mula mula dia ajar masuk gear 1 and reverse . Bila kete start bergerak .. dalam hati *wowwowo..dia gerak dia gerak! oyeahh terserlah kejakunannya di situ~ lepas tu jalan sikit .. last sekali on the road ! perhhh lori kat sebelah beb~ kita da la bawak kancil ! * ibarat ayam duduk sebelah gajah ! * hahaha debar debar pulakss .... so aku pon bawak la cikgu aku jalan jalan makan angin ~ haha * makan hangin mende ! belajar ngekk ! *  dalam perjalanan tu pak cik tu siap berdakwah kat aku .. dia tanya aku macam - macam . antaranya maksud nama aku .. maksud al fatihah ... cerita kisah nabi .. ehh pasal politik pon ade ~ jangan main main ! mula mula tu memang awkward , tapi lama lama okayy la . dia ajar macam bapak ajar anak ! bapak aku pon camtuh jugak . tapi tak de janggut la ! hak hak ~ tapi sampai dia tanya maksud al fatihah tu .. nasib baik la aku da  paham ngan hafal siap siap . aisyy aku rase macam kursus agama pulak . hehe .. tapi takpe alhamdulillah .. pak cik tu cool and steady je . aku yang gelabah lebih bila kete sengguk sengguk kat tengah tengah jalan ! ayoyo ~ pak cik tu boleh jadi pendakwah bebas la . jadi guru memandu dalam masa yang sama jadi guru agama ! bertambah ilmu aku ! Alhamdulillah sekali lagi  :)  .Seriously  seronok + gementar bawak satu benda yang boleh bergerak ni .


***okay lah entry kali ni da macam esei daa . =.=' hahaha .. bape bintang boleh dapat ni ?xD


  ~T H A N K S   F O R   R E A D I N G  Y O W ~

No comments:

Post a Comment