Monday 4 February 2013

luahan hatiku yang dalam ..


hi . assalammualaikum ...  (Y)

4 Februari 2012
harini hari jpj test aku untuk motor shaja, sepatutnya kete skali , tetiba kena tunde sbab da full . nak buat caner? terima jelah... so , pagi - pagi lagi aku da semangat nak bangun . aku cuba control diri aku supaya buang sikap gelabah tu. aku da cuba.. tapi nerveous tu tetap nak  ade .degil betul !  bila turn aku , tipulah klo rase tak nerveous kan . memang debar gila - gila . lebih berdebar lagi daripada masuk dewan nak amik peperiksaan spm . dah la ramai orang tengah tengok . kebanyakan lelaki plak . so jadi tontonan umum la kirenye . tapi aku focus kat jalan je . tak pandang sume kat situ . lantak kau la nak gelak ke ape ke .. jadi bile dia sebut no. aku je , aku pon jalan untuk bahagian 2  .. benda paling aku takot mase kat titi ! nasib aku baik sebab tak jatuh titi ngan masa cukup kot . kay .. da abis part 2 then masok plak part 3 .. nak cite pasal part ni memang nasib aku kurang baik lah kat sini . aku kurang markah kat bahagian 3 nilah ! bahagian ni jalan raya punye . aku pon x sedar aku da buat silap .. tau tau ade 4 pangkah kat kertas aku ... huuuu.. time ni hatiku rase hancusss leborrr . TAK CUKUP MARKAH !! so kandas la jawabnye. automatik aku kena bayar rm80 untuk ulang balik part 3 ( jalan raya ) ni . tarikh ulang sama ngan tarikh jpj test untuk kereta . 18hb ni.. so, aku ingat lepas moto . da selesai da.. dapatlah aku focus untuk kete plak . tapiii ..hmmmm ... lain plak jadinye . dua dua kena test 18hb feb nanti . moto kena ulang , kete  first time..pffftt ,  berharap sangat -sangat supaya lulus dua dua dgn cemerlang , gemilang dan terbilang .aminn~ . aih melebih nmpak .  lepas ni aku tekad taknak gagal lagi . aku kesian tgok abah .. banyak duit kena kluar sebab nak dapatkan lesen aku ni . nasiblah aku anak bongsu .. tapi aku tetap rase bersalah .. dalam hati ' aku ni anak yang suka menyusahkan mak bapak ke? ' *berlinang air mataku ini ..  fuhh~ so , lepas ni aku tekad nak kerja jugak . mesti kerja!! .. nak bayar balik sume hutang selagi termampu . kesian abahhh ... aku kalo boleh tak nak menyusahkan sesape .. aku tak suka . hopefully.. tiada gagal buat kali kedua . amin~


p/s:  aku sedang diuji Allah sebenarnya . kejayaan lulus atau gagal sume da tertulis sejak azali . aku redha .. kalau gagal ni buat aku lagi bangkit dan boleh lulus . insyaAllah lepas ni mesti boleh buat yang terbaik . harap sangat . ape ape pon ' TERIMA KASIH ALLAH ' sbb bagi aku peluang utk lulus part titi tu .. hmm .  lepas ni focus jalan raya je la.







mohon doa untuk saya !
''Ya Allah Ya Fattah .. kau bukakanlah pintu kejayaan buat Siti Nadhirah Binti Idris @ Adam . Semoga dia lulus untuk ujian JPJ nya kereta dan motor  pada 18 hb Februari 2013 ni . Aminn ~ ''

T H A N K S   :)

No comments:

Post a Comment