Monday 25 February 2013

Finally ...




assalamualaikum ...

Finallyyyy.... 25 Februari 2013 , harini adalah sejarah aku LULUS jpj test kereta selepas motor . syukur Alhamdulillah . .sbb waktu  kali pertama tu  aku ngan kawan aku gagal . sobs sobs.. nebermind .. gagal sekali tak bermakna gagal selama lamanya kan?

so, pagi pagi aku macam biasa dijemput akak agen aku , kadang-kadang aku pggil  cik izan , kak izan , cik jan .. ahh janji ade bunyi dan dia paham . hahaha .. Harini 5 orang test . aku , yuhaini , akak adrina ngan 2 org mamat jambang . uuuu... hehex~ kayy test sepatutnya mula awal tapi agak lewat .. jpj mmg tak menepati masa! pui pui :P
First , of koss kena tau no giliran kita kan . yuhaini kawan aku dpt no. 064 dan aku no.065 . syukur dapat dekat dekat ... walaupun jauh no tu  nasib baik sesi 1 ! tapi tah kenapa aku suke sangat no. tu .. okay lepas taklimat,  start bah. 2 iaitu bukit , parking dan 3 penjuru .. tunggu punya tunggu bila  start no. 60 aku da debar gila gila ... nebesss yang amat! tak dpt kawal . bila turn yuhaini dan dia dah masuk kete .. giliran aku plak .. *tarik nafas , selawat* aku dapat kete depan sebab sebelum aku ade mamat ni dia undur kete da dua kali pastu tak kena line . so, aku ponn hanya mampu berserah . pastu tuan punya kete tu dok promote ' kete ni bagus, budak tadi tu dia mengundur 2 kali sebab tu gagal!' nama dia kitorang panggil pak cik 'koboi' . haha sebab dia suka pakai topi koboi! kay .. dengan cuaknya aku pon bawak la kete tu naik atas.. naseb baik handbrek tak ketat mcm haritu.. sebab keta lama . syukur tak mgundur! lepas da turun bukit tu dia bagi borang tuk buat parking plak . siap cakap lagi ! ' bagus kan kete ni ! buat parking pon senang!  ' hahaa gelak je aku .. aku 'ye' kan aje! tapi memang best la kete pak cik koboi ni . ternyata betul kata dia memang senang buat parking ngan 3 penjuru .. ahh lega bila tau lulus part 2 ni . aku memang dah aim kete pak cik koboi ni sebab aku tengok wanita wanita sepertiku ramai lulus kat bukit . akhirnyaa rezeki aku dapat kete ni walaupon gear dia keras sikit . hahaaha .. tapi kawan aku kurang bernasib baik sebab dia dapat kete yang agak berat .. so dua kali cuba tak kena line . aku sedih sama .. *rupenye nak lulus kat bukit  depends gak kete ngan pemandu nya* nasib baik kete aku paham keadaan aku .
okay .. done part 2 . boleh tarik nafas lega sekejap ! so bertapa jap nak tunggu bahagian jalan raya plak . aku nebess lagi! ohhh ... aku tgok yuh dapat jpj perempuan . laa jelesnyeee... aku nye turn plak! bismillah ~ ...so ,  aku dapat pegawai jpj lelaki .. mak aihh .. masuk masuk aku ucap salam dan dia jawab . okeylah .. cite pasal ENCIK JPJ  ni . balik umah aku gelak sorang sorang . dulu masa first time aku dpt encik jpj cerewet! nmpak  handsome tp cepat je bagi aku gagal -,- . kali kedua ni aku dapat yang poyo sikit .sampai aku rase  malu bila ingat balik ! masa nak cek cermin sisi kiri aku cakap la  ' encik saya nak cek cermin kiri' dan dia kata.. ' cek atau .. betulkan ? betulkan ayat tu!  ' aku blurr jap pastu aku angguk je . hakhak! bongokss .. itu satu . yang ni plak ! masa aku nak tukar gear , tak sengaja teR ter ye! teRsentuh lutut dia . dia bebel ' aih ape awak sentuh saya ni .. nak raba raba lutut saya.. ' aku cakap la ..sori sori! dia bebel lagi .. ' lain kali macam ni je.. *dia tunjuk cara cari gear! *ni main raba raba lutut saya plak.. '' hahaha macam mak cik dia cakap ! aku gelak la .. pastu cakap sori sekali lagi ! tapi dalam hati aku cakap '' dah ko duduk macam tu .. mmg la kena endok!. cer duduk kepik sikit , xde lah kena ! aihhh ko ingat aku ni minah miang ke? salah orang la weh ! balik ni aku samak 10 kali la* da Tak Sengaja Kan ! haihhh .. yang ni last masa dah habis uji park tepi nak sign .. lepas sign tu aku pegang jap pen dia .. dah dia kata '' aik takkan pen saya pon awak nak rembat! '' aku cepat cepat pulangkannn.. -.-' *adoi saba lah!!  aku tau la da time korg sume lunch ! hehh ... bebel je . menyampah aku ! nasib baik ko bagi aku lulus ..  terus tak  tengok muka ngan nama dia! ~  setakat tu jelah perjumpaan kita . hahaha lepas ni da takkan jumpa lagi ! yeayy ~ bai bai encik jpj ! aku cerita kat mak aku .. dia gelak gelak je ! hahaha  .. so,  keluar kereta sengih  macam kerang busukk! haha yang penting lulus!



sebab aku da penat pergi balik pergi balik skolah memandu tu . asal aku tengok bukit je .. aku rasa seram ..
lepas dapat P , bolehlah weng sini weng sana~ huuu .. -,- nonsense!
**akhir kata, saya ucapkan semoga maju jaya kepada mereka yang nak amik ujian jpj ni . Terutama kawan - kawan saya .. good luck uolss! dan ingat ! gagal sekali tak bermakna gagal selama lamanya! Try your best **




     
             COOL MACAM KUCING NI ! hahaa
  












No comments:

Post a Comment